30 czerwca 2015

Czytelnicze podsumowanie czerwca + TBR na lipiec





Choć pogoda  i inne okoliczności bardzo sprzyjały lekturze, to jednak bardzo trudno było mi znaleźć na nią czas. Szału nie ma, jednak mam się czym podzielić z Wami w tym miesiącu.


Przeczytałam
1.Maybe Someday – Colleen Hoover  5/10
Ona kocha jego. On kocha ją. Ona kochać go nie może, a on nie może kochać jej. Chciałabym a boję się – listek na wietrze powiewa, lekki podmuch go zrywa… Duże rozczarowanie. Recenzja do przeczytania TUTAJ

2.Zmowa milczenia – Katarzyna Pisarzewska  7/10
Małomiasteczkowe społeczeństwo z tajemnicami i niedomówieniami. Między tym wszystkim dawne dzieje, które nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego.  Ze wszystkimi elementami uładanki próbuje się zmierzyć sierżant Maria Gajda – kobieta z własnym bagażem doświadczeń. Przyjemna lektura obyczajowo – kryminalna. Recenzja TUTAJ

3.Delirium – Lauren Oliver  6/10
Fabuła książki przypominała mi nieco „Rok 1984” Orwella oraz film „Equilibrium” (kto nie czytał lub nie widział zdecydowanie polecam), jednak  z przeznaczeniem dla młodzieży. Świat, w którym nie tylko miłość uznawana jest za chorobę, ale wszelkie pozytywne emocje są mocno podejrzane. Przeciw brutalnym zasadom staje młoda dziewczyna. Czuję w kościach, że w kolejnych tomach czai się rebelia. Recenzja wkrótce.

4.Prześwietny raport kapitana Dosa – Eduardo Mendoza 8/10
Ironia, cynizm i kapitalny humor. Jest misja kosmiczna. Nie wiadomo gdzie i kiedy ma się zakończyć. Jest załoga, która zwala z nóg swoją postawą. Są pasażerowie, których nie da się opisać jednoznacznie. Książka wyjątkowa, prześmieszna. Dla mnie rewelacja. Recenzja TUTAJ

Najlepsza książka przeczytana w tym miesiącu: Prześwietny raport kapitana Dosa – Eduardo Mendoza
Najgorsza książka przeczytana w tym miesiącu: Maybe Someday– Colleen Hoover

Dodatkowo w czerwcu na blogu pojawiło się:
2.       Social Media Book TAG

Plany czytelnicze na lipiec (tym razem coś bardzo lekkiego na letni czas):
1.Tysiąc lat dobrych modlitw – Yiyun Li
2.Jej wszystkie życia – Kate Atkinson
3.Cudowne tu i teraz – Tim Tharp
4.Geek girl. Modelka z przypadku- Holly Smale
5.Ofiara Polikseny – Marta Guzowska

Jeśli czytaliście którąś z prezentowanych książek czerwcowych lub lipcowych, to podzielcie się swoim zdaniem na ich temat. Zapraszam.

System gwiazdek wg. Lubimy Czytać
1/10 beznadziejna
2/10 bardzo słaba
3/10 słaba
4/10 może być
5/10 przeciętna
6/10 dobra
7/10 bardzo dobra
8/10 rewelacyjna
9/10 wybitna
10/10 arcydzieło



3 komentarze:

  1. Powodzenia w czytelniczych planach! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja własnie jestem ciekawa Maybe Someday, wiele osob ja poleca, ale nie lubię typowych romansideł, wiec pewnie też mi się nie spodoba :)
    soelliee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, no kwestia gustu, ale mnie zdecydowanie zawiodła (recenzja na blogu). A ostatnie 40 stron mnie dobiło.

      Usuń