31 lipca 2015

Czytelnicze podsumowanie lipca 2015 + TBR na sierpień






Lipiec okazał się dla mnie niezwykle pracowitym miesiącem. Mam niesamowite zaległości z recenzjami, ale za to udało mi się przeczytać kilka ciekawych książek – głównie za sprawą ReadWeeka.



Przeczytałam:

1.Jej wszystkie życia – Kate Atkinson  7/10
Książka o przeżywaniu swojego życia ciągle na nowo. Spojrzenie na sferę obyczajową okresu wojennego. Ciekawa lektura, jednak pod koniec już troszkę mnie nużyła. Recenzja wkrótce.

2. Magisterium. Próba żelaza – Holly Black, Cassandra Clare  5/10
Mimo szczerych chęci i pozytywnego nastawienia nie mogłam oderwać się myślami od (możnaby rzec) pierwowzoru świata, postaci i historii – Harrego Pottera. Według mnie autorki nie podołały. Niestety… Recenzja TUTAJ

3.Wielki Gatsby – F. Scott Fitzgerald   6/10
Nie wiem, czy to za sprawą tego, że przeczytałam już sporo klasycznych romansów i „wielkich powieści”, czy sprawiło to co innego, ale niestety książka mnie nie zachwyciła. Gra pozorów, stara miłość nie rdzewieje… ale nie odkrywamy nieodkrytego. Recenzja wkrótce.

4.Niezbędnik obserwatorów gwiazd – Matthew Quick   7/10
Ciepła historia o tym, że każdy ma prawo do swojego miejsca w świecie. Przyjemna, ekspresowa lektura na jeden wieczór. Recenzja wkrótce.

5. Ofiara Polikseny – Marta Guzowska   6/10
Tajemnicze odkrycie, wiele niedopowiedzeń i wątpliwości. Przyjemnie zarysowane postacie, jednak książka nie wciągnęła mnie tak, jakbym tego się spodziewała. Recenzja wkrótce.

6.Toksyczne. PLL – Sara Shepard   4/10  (ebook)
Kolejne perypetie kłamczuch. Nic nowego. Nic zaskakującego jednak faktycznie – coraz bardziej poplątanego!

Jakoś nie miałam szczęścia w tym miesiącu. Nic mnie nie zachwyciło. Było ciekawie – owszem, ale przy żadnej lekturze nie zabrakło mi tchu 

Najlepsza książka przeczytana w tym miesiącu:  ---------------
Najgorsza książka przeczytana w tym miesiącu: Magisterium. Próba żelaza - Holly Black, Cassandra Clare

Dodatkowo w lipcu na blogu pojawiło się:
1.Recenzja  „Prześwietny raport kapitana Dosa” – Eduardo Mendoza


Plany czytelnicze na sierpień (znów mocno wyjazdowo i  intensywnie, dlatego planuję niewiele):
1.Jeżynowa zima – Sarah Jio
2.Cudowne tu i teraz – Tim Tharp
3.Geek girl. Modelka z przypadku- Holly Smale
4.Motylek – Katarzyna Puzyńska


Jeśli czytaliście którąś z prezentowanych książek lipcowych lub sierpniowych, to podzielcie się swoim zdaniem na ich temat. Zapraszam.

System gwiazdek wg. Lubimy Czytać
1/10 beznadziejna
2/10 bardzo słaba
3/10 słaba
4/10 może być
5/10 przeciętna
6/10 dobra
7/10 bardzo dobra
8/10 rewelacyjna
9/10 wybitna
10/10 arcydzieło

2 komentarze:

  1. Ja uwielbiam "Wielkiego Gatsby'ego", a też wiele klasyków mam już za sobą. Podoba mi się w nim panorama społeczna Amerykanów w latach 20. :) Na "Jej wszystkie życia" Atkinson mam wielką ochotę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie się zastanawiam, dlaczego ten Gatsby mi nie podszedł. Może zły czas na czytanie - ReadWeek. Czytanie na czas, czasami nie sprzyja :/

      Usuń