Kwiecień okazał się zdecydowanie słabszym miesiącem
czytelniczym od bardzo bogatego marca. Nie będę zwalać na różne sytuacje.
Działo się, działo – ale to nie usprawiedliwienie. Jestem trochę zła, ale mam
nadzieję, że maj okaże się lepszy.
Przeczytałam:
1.Księżniczka z lodu – Camilla Lackberg 4/10
Miał to być kryminał, który okazał się irytującą obyczajówką
bez akcji, bez zapartego tchu, natomiast z wieloma niepotrzebnymi wątkami. Jak
dotąd moja najbardziej krytyczna recenzja – TUTAJ
2.Próby ognia – James Dashner 6/10
Drugi tom „Więźnia labiryntu”. Zdecydowanie słabsza część od
pierwszej i mam dziwne wrażenie, że autor – nie wiem w jaki sposób, nie
potrafię tego określić – uszczuplił przestrzeń w książce. Podczas czytania,
często brakowało mi oddechu – niestety nie z wrażenia.
3. Perswazje – Jane Austen 6/10
„Romantyczny Romans” z intrygami i spojrzeniem na ówczesne
społeczeństwo. Uważam, że jest to jedna z najsłabszych powieści tej autorki.
Recenzja TUTAJ
4.Przepowiednia Dżokera – Jostein Gaarder 9/10
Cudowna, magicza, niezwykła! Książka, w której człowiek jest
w stanie znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie. Jak to dobrze, że istnieją
książki, gdzie magię można dostrzec w słowach a nie magicznej różdżce. Recenzja
TUTAJ
5. Jezioro osobliwości – Krystyna Siesicka 6/10
Książka z cyklu „młodzieżówki wczoraj”, a dziś nazwalibyśmy
ją new adult/ young adult. Opowieść o młodzieży sprzed kilkudziesięciu lat.
Dorastanie, samoświadomość, pierwsze miłości – ale nie tylko. Przeszłość, a
jednak nadal aktualna. Recenzja wkrótce.
W tym miesiącu trudności czytelnicze pojawiły się po
lekturze, która sprawiła, że przeżyłam wielki kac książkowy. Mowa o „Przepowiedni
Dżokera”. To ona skutecznie wstrzymała mnie z zaczytaniem na prawie 2 tygodnie!
Najlepsza książka przeczytana w tym miesiącu: PrzepowiedniaDżokera – Jostein Gaarder
Najgorsza książka przeczytana w tym miesiącu: Księżniczka z
Lodu – Camilla Lackberg
Plany czytelnicze na maj
1.Cinder - Marissa
Meyer (zaczęta w kwietniu)
2.To nie są moje wielbłądy. O modzie PRL. – Aleksandra Boćkowska
3. Charlie – Stephen Chbosky
4.Tysiąc lat dobrych modlitw – Yiyun Li
5.Ocalony. Ćpunk w kościele. – Andrzej Sowa
6.Lek na śmierć – James Dashner
Jeśli czytaliście którąś z prezentowanych książek kwietniowych lub majowych, to podzielcie się swoim zdaniem na ich temat.
Zapraszam.
System
gwiazdek wg. Lubimy Czytać
1/10
beznadziejna
2/10 bardzo
słaba
3/10 słaba
4/10 może
być
5/10
przeciętna
6/10 dobra
7/10 bardzo
dobra
8/10
rewelacyjna
9/10 wybitna
10/10
arcydzieło
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz