1 maja 2015

Podsumowanie czytelnicze kwietnia i majowy TBR




Kwiecień okazał się zdecydowanie słabszym miesiącem czytelniczym od bardzo bogatego marca. Nie będę zwalać na różne sytuacje. Działo się, działo – ale to nie usprawiedliwienie. Jestem trochę zła, ale mam nadzieję, że maj okaże się lepszy. 

 

Przeczytałam:
1.Księżniczka z lodu – Camilla Lackberg  4/10
Miał to być kryminał, który okazał się irytującą obyczajówką bez akcji, bez zapartego tchu, natomiast z wieloma niepotrzebnymi wątkami. Jak dotąd moja najbardziej krytyczna recenzja – TUTAJ

2.Próby ognia – James Dashner  6/10
Drugi tom „Więźnia labiryntu”. Zdecydowanie słabsza część od pierwszej i mam dziwne wrażenie, że autor – nie wiem w jaki sposób, nie potrafię tego określić – uszczuplił przestrzeń w książce. Podczas czytania, często brakowało mi oddechu – niestety nie z wrażenia.

3. Perswazje – Jane Austen  6/10
„Romantyczny Romans” z intrygami i spojrzeniem na ówczesne społeczeństwo. Uważam, że jest to jedna z najsłabszych powieści tej autorki. Recenzja TUTAJ

4.Przepowiednia Dżokera – Jostein Gaarder 9/10
Cudowna, magicza, niezwykła! Książka, w której człowiek jest w stanie znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie. Jak to dobrze, że istnieją książki, gdzie magię można dostrzec w słowach a nie magicznej różdżce. Recenzja TUTAJ

5. Jezioro osobliwości – Krystyna Siesicka 6/10
Książka z cyklu „młodzieżówki wczoraj”, a dziś nazwalibyśmy ją new adult/ young adult. Opowieść o młodzieży sprzed kilkudziesięciu lat. Dorastanie, samoświadomość, pierwsze miłości – ale nie tylko. Przeszłość, a jednak nadal aktualna. Recenzja wkrótce.


W tym miesiącu trudności czytelnicze pojawiły się po lekturze, która sprawiła, że przeżyłam wielki kac książkowy. Mowa o „Przepowiedni Dżokera”. To ona skutecznie wstrzymała mnie z zaczytaniem na prawie 2 tygodnie!


Najlepsza książka przeczytana w tym miesiącu: PrzepowiedniaDżokera – Jostein Gaarder
Najgorsza książka przeczytana w tym miesiącu: Księżniczka z Lodu – Camilla Lackberg




Plany czytelnicze na maj
1.Cinder  - Marissa Meyer (zaczęta w kwietniu)
2.To nie są moje wielbłądy. O modzie PRL. – Aleksandra Boćkowska
3. Charlie – Stephen Chbosky
4.Tysiąc lat dobrych modlitw – Yiyun Li
5.Ocalony. Ćpunk w kościele. – Andrzej Sowa
6.Lek na śmierć – James Dashner

Jeśli czytaliście którąś z prezentowanych książek kwietniowych lub majowych, to podzielcie się swoim zdaniem na ich temat. Zapraszam.

System gwiazdek wg. Lubimy Czytać
1/10 beznadziejna
2/10 bardzo słaba
3/10 słaba
4/10 może być
5/10 przeciętna
6/10 dobra
7/10 bardzo dobra
8/10 rewelacyjna
9/10 wybitna
10/10 arcydzieło


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz