31 marca 2016

Czytelnicze podsumowanie marca 2016



Kolejny miesiąc mija. Zapewne nie będę oryginalna twierdząc, że nawet nie zauważyłam, gdy w kalendarzu pojawiła się liczba 31. Marzec okazał się dość leniwym miesiącem pod względem czytelniczym. Często książki odkładałam i zdarzyło się sporo dni, gdy nie przeczytałam ani jednej strony. Uważam jednak, że i tak – patrząc na rezultat – nie było najgorzej, a książki, które udało mi się przeczytać były w większości naprawdę świetne. A zatem przejdźmy do rzeczy…



Niesamowicie wciągająca opowieść o chłopcu, który w wieku dwunastu lat odkrywa to, kim jest naprawdę i że nie jest wcale taki zwyczajny jak dotąd mu się wydawało. Jakie będą tego skutki? RECENZJA







Opowieść o losach młodych ludzi, którzy muszą odnaleźć się w bardzo brutalnym świecie, gdzie żądzą intrygi i okrucieństwo. Czy znajdzie się tam jeszcze miejsce na normalność, prawdę i sprawiedliwość? RECENZJA








Więcej Czerwieni – Katarzyna Puzyńska 8/10
Drugi tom serii kryminalno –obyczajowej o policjantach z Lipowa. Świetnie samoczytająca się książka z zawiłą zagadką i świetnym tłem społecznym. Po przeczytaniu tej powieści już wiem, że Katarzyna Puzyńska wygodniej umościła się w miejscu dla moich ulubionych autorów.







Zupełnie inne spojrzenie na temat powszechnie znany i często trudny w odbiorze. Historia ludzi, którzy stają twarzą w twarz z wybuchem II wojny światowej. Nie jest to jednak patetyczne rozważanie o historii a pełna zwrotów akcji i niesamowitych zdarzeń opowieść. RECENZJA







Panika – Lauren Oliver 6/10
Dość głośna książka, która jednak mnie zawiodła. Spodziewałam się czegoś wstrząsającego i przejmującego, a otrzymałam historię w układzie liniowym, ciętą i dość niezgrabnie skrojoną. Ciekawy pomysł na fabułę, jednak nie do końca wykorzystany.







Rozumiana na początku lekka historia, analizująca sekrety dojrzewania I zmagania z rzeczywistością młodych dziewczyn przeistacza się we wstrząsające  odkrycie realności, które jest nigdy nieodkrytą tajemnicą.  Dzięki tej książce przypomniałam sobie za co kocham tego autora. RECENZJA






Percy Jackson i bogowie olimpijscy. Morze potworów – Rick Riordan 7/10
Kolejne przygody młodego herosa. Tym razem chłopak ze swoimi przyjaciółmi stara się uratować ich ukochane miejsce, któremu zagraża ogromne niebezpieczeństwo. Polowanie na Złote Runo rozpoczęte… Ale jak zwykle to bywa – nie będzie łatwo.







Najlepsza książka miesiąca – Zazdrośnice
Najgorsza książka miesiąca – Panika


Kwiecień pod względem lektur, które sobie zaplanowałam, zapowiada się naprawdę ciekawie… czuję jednak małe przesilenie wiosenne dobijające się do mojego lenia, które szepcze na ucho… wyłóż się na trawie, zamknij oczy i po prostu ciesz się słońcem.

Samych słonecznych dni Wam życzę!
Dodekafonia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz