31 października 2015

To co ważne Book Tag




Gdy poprosicie kogoś z moich przyjaciół, aby określił mnie jednym słowem, mogę założyć się, że będzie to słowo „inna”. Bardzo często zdarza mi się iść pod prąd. Tak dzieje się również i dzisiaj. Dlatego w szale atmosfery grozy i potworów, ja proponuję dzisiaj coś innego, co jest bliższe dla mnie w tym czasie. Ostatnie dni października i początek listopada, to czas na zatrzymanie się, pomyślenie o tym, co jest ważne w życiu. Stąd pomysł na stworzenie tagu książkowego.  Zapraszam!



1.       Książka, dzięki której zmieniłeś myślenie na „tematy ważne”.
Często mam wrażenie, że biorę życie zbyt poważnie. Rysuję grube ramy i absolutnie zabraniam sobie poza nie wychodzić. Najważniejszy jest plan i jego realizacja. Lektura tej książki uświadomiła mi, że życie jest niesamowicie nieprzewidywalne i czasem należy sobie odpuścić, aby intensywniej przeżywać  życie.


2.       Bohater, który przeszedł pozytywną przemianę duchową.
Książka Hessego jest utrzymana w klimacie buddyzmu. Odnajdywanie samego siebie, tego, co jest dla nas ważne. Siddhartha porzuca swoje dotychczasowe życie i wyrusza w podróż odkrywając wartości, poznając nowych ludzi, którzy pomagają mu otwierać drzwi do nowego myślenia.



3.       Książka, która cię zainspirowała do zmienienia czegoś w Twoim życiu
Zdarza się, że człowiek boi się zrobić coś nowego, aby nie stracić tego co zna, w czym czuje się bezpiecznie – mimo, że nie do końca daje mu to szczęście. Ta książka pokazała mi, że warto znaleźć w sobie odwagę i postawić krok w kierunku czegoś nowego.



4.       Książka, którą możesz nazwać Twoim przewodnikiem życiowym
Książka ta jest niewyobrażalnie wielką kopalnią treści na każdy temat. Można w niej odnaleźć odpowiedzi na prawie wszystkie pytania. W zależności w jakim nastroju czytacie tę książkę, tak ją odczytacie. Jak wspomniałam w mojej recenzji – dla każdego może być o czym innym.  Jeszcze nigdy mnie nie zawiodła.


5.       Autor, któremu ufasz i wiesz, że kolejna jego książka okaże się balsamem na Twoje serce.
 Eric-Emmanuel Schmitt
Każda jego książka, która pojawia się na polskim rynku wydawniczym musi natychmiast być moja. Pozycje tego autora kupuję w ciemno i nie zdarzyło się jeszcze, aby mnie zawiódł. Uwielbiam jego długie formy, krótkie, dramaty… wszystko. Wracam do tych książek po kilka razy i zawsze przeżywam w trakcie ich czytania ogromne, nieprzemijające emocje. Dodatkowo jest to autor, który porusza ważne, kontrowersyjne tematy i zmusza czytelnika do myślenia.  Dla mnie to autor numer 1!


6.       Bohater, którego postępowanie zmusiło Cię do zastanowienia się nad samym sobą.
Niektórzy tę książkę odczytują bardzo powierzchownie. Dla mnie ma jednak głębsze znaczenie. Śledząc losy, postępowanie głównego bohatera zastanawiam się na tym, dla kogo żyje człowiek. Dla siebie, czy jednak dla innych i czy faktycznie (ale tak z ręką na sercu, nawet w momencie gdy temu zaprzeczamy) zawsze jesteśmy sobą i decydujemy o swoim życiu opierając się na naszych przekonaniach?


7.       Cytat, który stał się ważny w twoim życiu.
„Umrzeć potrafi każdy. Ale żyć?” (Lawendowy pokój – Nina George)

8.       Przesyłam pozytywne myśli… czyli kogo taguję.
Ze względu na to, ze jest to mój autorski tag będzie mi miło, jeśli ktoś zechce się również z nim zmierzyć. Dlatego nominuję każdego. Podzielicie się swoimi rezultatami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz