Lipiec okazał się dla mnie niezwykle pracowitym miesiącem.
Mam niesamowite zaległości z recenzjami, ale za to udało mi się przeczytać
kilka ciekawych książek – głównie za sprawą ReadWeeka.
Przeczytałam:
1.Jej wszystkie życia – Kate Atkinson 7/10
Książka o przeżywaniu swojego życia ciągle na nowo.
Spojrzenie na sferę obyczajową okresu wojennego. Ciekawa lektura, jednak pod
koniec już troszkę mnie nużyła. Recenzja wkrótce.
2. Magisterium. Próba żelaza – Holly Black, Cassandra Clare 5/10
Mimo szczerych chęci i pozytywnego nastawienia nie mogłam
oderwać się myślami od (możnaby rzec) pierwowzoru świata, postaci i historii –
Harrego Pottera. Według mnie autorki nie podołały. Niestety… Recenzja TUTAJ
3.Wielki Gatsby – F. Scott Fitzgerald 6/10
Nie wiem, czy to za sprawą tego, że przeczytałam już sporo
klasycznych romansów i „wielkich powieści”, czy sprawiło to co innego, ale
niestety książka mnie nie zachwyciła. Gra pozorów, stara miłość nie rdzewieje…
ale nie odkrywamy nieodkrytego. Recenzja wkrótce.
4.Niezbędnik obserwatorów gwiazd – Matthew Quick 7/10
Ciepła historia o tym, że każdy ma prawo do swojego miejsca
w świecie. Przyjemna, ekspresowa lektura na jeden wieczór. Recenzja wkrótce.
5. Ofiara Polikseny – Marta Guzowska 6/10
Tajemnicze odkrycie, wiele niedopowiedzeń i wątpliwości.
Przyjemnie zarysowane postacie, jednak książka nie wciągnęła mnie tak, jakbym
tego się spodziewała. Recenzja wkrótce.
6.Toksyczne. PLL – Sara Shepard 4/10 (ebook)
Kolejne perypetie kłamczuch. Nic nowego. Nic zaskakującego
jednak faktycznie – coraz bardziej poplątanego!
Jakoś nie miałam szczęścia w tym miesiącu. Nic mnie nie
zachwyciło. Było ciekawie – owszem, ale przy żadnej lekturze nie zabrakło mi
tchu
Najlepsza książka przeczytana w tym miesiącu: ---------------
Najgorsza książka przeczytana w tym miesiącu: Magisterium.
Próba żelaza - Holly Black, Cassandra Clare
Dodatkowo w lipcu na blogu pojawiło się:
1.Recenzja „Prześwietny
raport kapitana Dosa” – Eduardo Mendoza
Plany czytelnicze na sierpień (znów mocno wyjazdowo i intensywnie, dlatego planuję niewiele):
1.Jeżynowa zima – Sarah Jio
2.Cudowne tu i teraz – Tim Tharp
3.Geek girl. Modelka z przypadku- Holly Smale
4.Motylek – Katarzyna Puzyńska
Jeśli czytaliście którąś z prezentowanych książek lipcowych
lub sierpniowych, to podzielcie się swoim zdaniem na ich temat. Zapraszam.
System gwiazdek
wg. Lubimy Czytać
1/10
beznadziejna
2/10 bardzo
słaba
3/10 słaba
4/10 może być
5/10 przeciętna
6/10 dobra
7/10 bardzo
dobra
8/10
rewelacyjna
9/10 wybitna
10/10
arcydzieło
Ja uwielbiam "Wielkiego Gatsby'ego", a też wiele klasyków mam już za sobą. Podoba mi się w nim panorama społeczna Amerykanów w latach 20. :) Na "Jej wszystkie życia" Atkinson mam wielką ochotę!
OdpowiedzUsuńWłaśnie się zastanawiam, dlaczego ten Gatsby mi nie podszedł. Może zły czas na czytanie - ReadWeek. Czytanie na czas, czasami nie sprzyja :/
Usuń